Nytt samarbete mellan Villaägarna och Vattenfall

2018-04-18

Genom vårt nya samarbete med energiföretaget Vattenfall blir det enklare för dig som medlem i Villaägarna att välja smarta enegilösningar. Nu kan du få både förmånliga erbjudanden och kostnadsfri rådgivning.

Unikt samarbete mellan Villaägarna och Vattenfall gör det enklare att välja smarta lösningar.

Du som är medlem i Villaägarna kommer att erbjudas kompletta lösningar inom energiområdet. Det kan handla om förnybar el, energirådgivning, ett energieffektivt hem med solceller på taket och smart uppvärmning.
– Med samarbetet med Vattenfall vill vi hjälpa de medlemmar som vill få kunskap och stöd vad gäller till exempel solceller. Vattenfall har som mål att bli fossilfritt inom en generation och göra det möjligt för oss villaägare att också bli det, säger Marcus Lindström, chef för medlemsförmåner hos Villaägarna.

Stort intresse för solenergi

Intresset för att investera i solenergi är större än någonsin, av ekonomiska skäl men också för att bli mer självförsörjande. Det är tydligt när man frågar Villaägarnas medlemmar. Även intresset för att äga en elbil ökar markant.
– Då många av Villaägarnas medlemmar funderar på att installera solceller är det roligt att vi kan erbjuda en lösning där man får hjälp hela vägen från intresseanmälan till dess att solcellerna är installerade på taket, säger Rick Thariq Khan, head of decentralised energy solutions på Vattenfall.

Här kan du läsa mer om solceller

Vi ger dig råd

Rick Thariq Khan menar att många är osäkra på vad olika energilösningar innebär och hur man ska tänka. Behovet av rådgivning är stort, och som medlem får du nu denna rådgivning kostnadsfritt från Vattenfalls experter på området.
– Oavsett om det handlar om elen som kommer i vägguttagen, värmepumpar, solceller, smarta hemlösningar eller produkter till elbilar, så kommer vi med samarbetet att kunna hjälpa våra medlemmar med kvalificerad rådgivning och konkurrenskraftiga erbjudanden, avslutar Marcus Lindström på Villaägarna.

Text: Lotte Ivarson Sandén
Ur Villaägaren nr 2, 2018

Smarta medlemserbjudanden

Funderar du på solceller?

Just nu kan du köpa ett solcellspaket från Vattenfall där du får var sjätte solpanel gratis (värde 9 750 kr). Dessutom ingår wifi-paket kostnadsfritt (värde 1  500 kr). Erbjudandet gäller när du beställer senast 30 juni 2018.

Sälj din överskottsel

Du som är elhandelskund hos Vattenfall och köper ett solcellspaket erbjuds ett förmånligt pris när du säljer din överskottsel. Se villaagarna.se/medlemsrabatter.
För att ta del av erbjudandet kring Solceller så fyller du i en intresseanmälan på Vattenfalls webbplats. Ange Villaägarna2018 + medlemsnummer

Vad betalar du för elen?

Du kan välja på flera elavtal med en särskild medlemsrabatt, både för fast och rörligt elpris. Oavsett vilket avtal du väljer ingår energirådgivning (värde 495 kr).

Erbjudandet gäller för dig som tecknar ett nytt elavtal eller tecknar om ditt nuvarande avtal hos Vattenfall.
Läs mer: villaagarna.se/medlemsrabatter