PixelImage
Sök bland frågor & svar
CWPID:5f3f401a-0ab0-e711-810c-0050568464be
Hittar du inte vad du söker efter? Ställ en fråga till våra experter här!

Medlemsfråga

Betalning trots icke färdigställd fiberinstallation

Johan Andersson 2017-10-13
Juridik
Bredbandsbolaget har tagit på sig att göra fiberinstallation i vårt område (villafiber). Arbetet slutfördes i vintras, men vi har klagat på att bortforsling och småsaker inte är färdigställda och därför inte betalt fakturan. Detta var OK enligt BBB och nu har man åtgärdat en av två punkter vi klagade på.
Det som kvarstår som jag anser fortfarande är tillräckligt för att inte betala fakturan är att kopplingsskåpen i hela området saknar lås, det finns plats och det skall monteras lås i dem, men detta är inte gjort.
Jag får som svar att BBB tycker att vi skall betala fakturan trots att det inte är klart.

På frågan när det skall vara åtgärdat får jag olika svar varje gång per epost, ena gången är lås beställda och kommer åtgärdas inom kort, nästa mail så skall man ta kontakt med underentrepenör och beställa att de skall montera lås.
Att vårt förtroende är obefintligt för bredbandsbolaget gör inte saken lättare, det är inte första gången de inte berättar hela sanningen för mig, trots jag frågar.

Det tog 6 månader för dem att åtgärda den första punkten som var kvarlämnat material vid vår tomtgräns.
Måste vi betala nu, eller här vi rätt att stå på oss och invänta att BBB åtgärdar det sista också?
Kan vidarebefordra hela mailkonversationen om det hjälper.
10 visningar