Vanliga frågor och svar

Här hittar du de vanligaste frågorna om Coop Privatlån.

Räntan sätts individuellt när du skickat in din ansökan om Coop Privatlån och baseras på dina uppgifter i ansökan och den kreditprövning som genomförs.

För att ansöka om privatlån krävs att:

  • Samtliga sökande är minst 20 år 
  • Ingen av de sökande har betalningsanmärkningar eller skuldsaldo hos Kronofogdemyndigheten
  • En sökande har en fast inkomst på minst 20 000 kr/månad
  • En sökande har en tillsvidareanställning, har varit egen företagare i minst två år eller är pensionär
  • En sökande ska ha varit folkbokförd i Sverige de senaste tre åren

Med MedMera Banks räntegaranti kan du vara trygg med att du kan få en av marknadens lägsta räntor på ditt privatlån. Om du har fått ett bättre erbjudande från en annan bank så matchar MedMera Bank räntan på ditt privatlån om du uppfyller vissa grundkriterier.
Räntegarantin är till för dig som har ett befintligt Coop Privatlån. Läs mer om räntegarantin på medmerabank.se/lana/anpassa-ditt-privatlan/rantegaranti.

Från att ditt privatlån beviljats har du normalt sett pengarna på ditt bankkonto inom 1–2 bankdagar. 

Vid ansökningstillfället får du svar direkt på skärmen ifall du får ett låneerbjudande eller inte.

Om du vill se status på en pågående ansökan kan du logga in med BankID på medmerabank.se/privatlan-onboarding och följa låneansökans status.

I kundportalen kan du se uppgifter om ditt privatlån. Du loggar enkelt in med BankID på medmerabank.coop.se/internetbanken. Som inloggad kan du till exempel se ditt lånenummer, aktuell skuld, ränta och lånets slutdatum.

Ja, enligt konsumentkreditlagen har du en ångerrätt på 14 dagar, från det att kreditavtalet ingicks. Du kan också när som helst lösa ditt lån genom att betala av hela skulden utan avgift. 

Om du vill ångra ett avtal kan du kontakta Coop Kundservice på telefon 010-682 22 70, vardagar klockan 9–17.  

Du kan kontakta MedMera Bank på telefon 010-682 22 70, vardagar klockan 9–17.