Välkommen på årsmöte

 

Kommande årsmötet markerar både avslutningen på ett år av ökad aktivitet och engagemang samt starten på en ny epok i föreningens historia. Styrelsen är övertygad om att de stora beslut som ska fattas kommer att påverka vår framtid positivt.

 

Dag & Tid: Måndagen den 24 februari klockan 19.00
Plats: N:a Kyrkogatan 4, KARLSTAD (mellan Domkyrkan och Gamla Badhuset)

 

Årsmöteshandlingar kommer att finnas tillgängliga här på webb-sidan efter den 10 februari och/eller kan beställas i digitalt format via kontaktuppgifterna ovan.

 

Bland de viktigaste frågorna som medlemmarna i föreningen ska ta ställning till är styrelsens förslag om:

  1. Att utöka föreningens verksamhetsområde, så att Grums, Hammarö och Kils kommuner tillsammans med Karlstad blir ett större och gemensamt verksamhetsområde.
  2. Att ändra föreningens namn till "Villaägarna Södra Värmland".

Styrelsen har ansökt hos Förbundsstyrelsen om godkännande av dessa beslut. Därefter kommer våra stadgar att uppdateras i enlighet med de nya besluten.

 

Om ovanstående förslag antas, kommer närvarande representanter från Grums, Hammarö och Kil att bjudas in att delta i det fortsatta mötet som röstberättigade medlemmar.

 

Således ger det oss alla möjlighet att lägga fram och diskutera förslag på olika medlemsaktiviteter för det kommande året. Vi kommer även att diskutera riktningen för den nya, större föreningens framtida fokus inom medlemsområdet.

Vad tycker du att föreningen ska fokusera på, både långsiktigt och kortsiktigt? Vi är tacksamma för förslag, även om du inte kan närvara vid årsmötet. Hör gärna av dig!


Nya ledamöter för styrelsen 2025 ska väljas. Med en större förening ökar behovet av fler ledamöter och funktionärer. Styrelsen önskar att dessa representerar medlemmar från de tre kommunerna utanför Karlstad, för att uppnå en bred representation.

Har du engagemang, inspiration, tankar och idéer om hur vi tillsammans kan förbättra husägandet för alla? Hör gärna av dig via e-post eller telefon. Viss ersättning utgår.


För att underlätta snabb och frekvent kommunikation, samt av ekonomiska skäl, vill vi använda digital distribution via e-post för framtida utskick. För närvarande saknar vi e-postadresser till cirka 22 % av våra medlemmar. Logga in på ”Mina sidor” för att komplettera dina uppgifter eller göra eventuella korrigeringar.

Under ”Mina nyhetsbrev” kan du även välja om du vill få förmånsbrev och medlemsinformation, eller enbart medlemsinformation. Självklart kan du också kontakta oss direkt så hjälper vi dig.


I linje med good kommunikation behöver vi uppdatera och underhålla vår lokala hemsida via Villaägarnas webbplats. Vi söker därför någon med intresse för detta, utan krav på styrelseengagemang. Hör av dig separat eller tipsa oss om någon som kan hjälpa till.

 

Vi ser fram emot att träffa dig på vårt årsmöte och framför allt att få höra från dig, så att vi kan maximera medlemsnyttan i vår förening.

 

Vänligen,
Styrelsen

Såhär anmäler du dig

Kontakt & anmälan: Telefon/SMS; 0727 45 40 35, e-post; kjell.landin@me.com eller via föreningens officiella kontakt detaljer


Då en lättare förtäring kommer att finnas tillgänglig, uppskattas en föranmälan senast 20:e februari för en säkrad tillgång.