Man antecknar på möte

(avseende 20240101-20240618)

Plats: Smedjegatan 9, Kalmar
Tid: Tisdagen den 18 juni klockan 17 00

Sedvanliga årsmötesförhandlingar och behandling av förutsättningarna för fortsatt verksamhet inom Villaägarna i Kalmarbygden.

Anmäl dig senast 2024-05-24 till e-post: karl.johan.joensson@telia.com eller 0760-47 57 92.

Valberedningen önskar en anmälan från dig som är beredd att ta på dig uppdrag och arbeta i styrelsen.

Valberedningen önskar särskilt intresse från medlemmar, som har erfarenhet av styrelsearbete som ordförande, kassör. Dessa befattningar är vakanta. Vi har flera gånger efterfrågat intresse, men ingen har visat intresse av att komma med i styrelsearbetet. Senaste gången skedde vid ordinarie årsmöte 2024-04-29.

Vid ordinarie årsmöte 2024-04-29 beslutades det om upplösning av föreningen (paragraf 15). Kan inte årsmötet besluta om en ny styrelse, måste slutgiltigt beslut om föreningens upplösning ha fattats och därefter hanterats i enlighet med föreningens stadgar och Villaägarnas Riksförbunds rutiner.

Upplösning av lokalföreningen innebär fortsatt medlemskap för dig i Villaägarna.
Riksförbundet fortsätter att se till att medlemmar får stöd och nationella förmåner på samma sätt som tidigare.

De tillgångar som återstår skall överlämnas till Villaägarnas Riksförbund.

Är du intresserad av att vara med i styrelsen, kontakta då karl.johan.joensson@telia.com.