Frågor och svar om Min Villa
Här samlas återkommande frågor och svar om tjänsten.
Följ instruktionerna nedan för att ta bort ditt hus:
- När du är inne i tjänsten, klicka på Min profil längst uppe till höger och gå in på Mina hus
- Gå till det huset du vill ta bort och klicka på Redigera
- När du är inne på det specifika huset du vill ta bort, klicka på Ta bort det här huset
- Bekräfta att du vill ta bort huset
Du kan lägga till flera hus under Min profil → Mina hus:
Nej, tyvärr erbjuder vi inte möjligheten att överlåta kontot till ny ägare på grund av GDPR och hur Villaägarna behandlar dina personuppgifter.
Du kan ändra uppgifter om ditt hus under Min profil → Mina hus → Redigera:
Tjänsten Min Villa är helt kostnadsfri för dig som medlem.
I din kalender kan du lägga till åtgärder och renoveringar som du planerar att utföra. Här kan du även se pågående samt försenade aktiviteter kopplade till din underhållsplan. När du påbörjar en kontroll läggs den till i kalendervyn där du enkelt kan se och komma åt innehållet.
I dagsläget kan man inte lägga till egna renoveringsmoduler i tjänsten. Däremot går det bra att dokumentera det som gjorts eller ska göras i din kalender.
Längst ned på kontroll-/åtgärdssidan finns alternativet att slutföra kontrollen/åtgärden. För kontroller kan man välja att åtgärda något eller markera det som felfritt. Det går även bra att lägga in egna anteckningar och dokument.
Du kan välja vilka notiser du vill få från Min Villa under Min profil → Inställningar:
Antal användare
33 637
Senast uppdaterad 2024-11-13